fotovideo

 

reklama desperado 780x120px

bikemotoportale

Partnerzy

podkarpacie
ustrzyki
besko
ebukowsko-jpg
izagorz-jpg
etyrawa-jpg
ekomancza-jpg
lesko
zarszyn
brzozow
wbieszczadach.net
wsanok
 

Zostań

Zostań fotoreporterem ezarszyn.pl Byłeś świadkiem zdarzenia? Masz zdjęcia, nakręciłeś film bądź napisałeś ciekawy artykuł i chcesz go opublikować? Bądź pierwszy i napisz do nas!
Kontakt z redakcją:

E-mail: redakcja@ezarszyn.pl

Tel. 502 920 384
Tel. 782 795 602
 

Pod patronatem

LOGO ORKIESTRY

logo posada

Reklama

Co zrobić, by zwalczyć zakwasy?

Zbyt intensywny trening po długiej przerwie, czy wykonywanie ćwiczeń niedostosowanych do kondycji fizycznej może wywołać tak zwane zakwasy. Zakwasy w rzeczywistości utrzymują się do dwóch godzin po treningu, natomiast to, co określa się powszechnie ich mianem, jest zespołem opóźnionego bólu mięśniowego. Co zrobić, aby ból mięśni zniknął szybciej lub w ogóle się nie pojawił?

connective-tissue-2441725 1920

Zakwasy czy kontuzja?

Zakwasy w powszechnym rozumieniu najczęściej pojawiają się następnego dnia po treningu. Ciało jest obolałe, wstawanie z łóżka sprawia wiele trudności, a schylanie się czy kucanie w ciągu dnia powoduje silny ból mięśni, odpowiedzialnych za wykonanie ruchu. Zespół opóźnionego bólu mięśniowego wynika z mikrouszkodzeń tkanek mięśni i wynikających z nich niewielkich, niegroźnych stanów zapalnych. Ból znika samoistnie maksymalnie w ciągu kilku dni, jednak jeśli dolegliwości bólowe utrzymują się lub nasilają, można przypuszczać, że doszło do kontuzji. Więcej o kontuzjach przeczytasz tutaj.

Warto podkreślić, że zakwasom mogą towarzyszyć utrzymujące się kilka dni obrzęki, zmniejszenie siły mięśni i zakresu ruchu stawów oraz wrażliwość na dotyk. Dolegliwości te są związane z utrzymującym się stanem zapalnym.

Sposoby na zakwasy - regularne treningi

Zakwasy pojawiają się nawet u maratończyków, jednak faktem jest, że regularne treningi zmniejszają ryzyko wystąpienia bólu mięśni. Aktywność fizyczna powinna być jednak odpowiednio rozplanowana i dostosowana do kondycji fizycznej. Intensywność ćwiczeń powinno się zwiększać stopniowo, a każdy trening poprzedzać dokładną rozgrzewką i kończyć stretchingiem. Więcej o zakwasach i sposobach na regeneracjęmięśni tu http://ruszajpozdrowie.pl/sposoby-na-zakwasy-jak-wyglada-idealna-regeneracja-miesni/.

Co na zakwasy, czyli sposoby na szybsze pozbycie się bólu

Jeżeli przesadziło się treningiem i cierpi się z powodu zakwasów, można spróbować kilku sposobów na szybszy powrót do pełnej sprawności. Najbardziej popularny sposób na zakwasy to ciepła kąpiel - dzięki niej obolała mięśnie rozluźniają się. Jeżeli ból nasila się, można stosować naprzemienne prysznice z ciepłej i chłodnej wody. Prócz kąpieli warto postawić na masaż relaksacyjny. Ruchy dłoni powinny być delikatne, gdyż silne uciskanie bolących mięśni może przyczynić się do nasilenia dolegliwości i powstawania siniaków.

Zakwasy znikają szybciej, gdy pije się dok pomidorowy uzupełniający elektrolity, a także gdy sięga się po wiśnie, zawierające dużą dawkę substancji likwidujących stany zapalne. Podobne właściwości wykazują zielone warzywa. Warto również wysypiać się, gdyż mięśnie najlepiej regenerują się w czasie snu.

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież